Archive for May 20th, 2012

May 20, 2012

A reînceput campania de aruncat bani pe fereastră aka campania electorală

Fie că ne place nouă mai mult sau mai puțin a reînceput campania electorală fără să aducă nimic nou nici de această dată. Aceleași afișe prăfuite în culori electorale, același noroi aruncat in contracandidați si aceleași sloganuri electorale care vorbesc despre o fraternitate în care nimeni nu mai crede. Nu lipsesc nici concertele și nici pomenile electorale devenite deja tradiție. Despre promisiuni, ce să mai zic, sunt neplipsite și am impresia că nu le cred nici măcar cei care le rostesc deși  uneori se iau atât de în serios încât devin ridicoli.

Nici micul meu oraș de provincie, aflat la 50 km de Iași, nu a scăpat de această poluare fonică și vizuală. În Târgu Frumoscapra nu s-a împăcat cu varza de dragul dușmanului comun lupul portocaliu, iar PSD și PNL candidează cu oameni diferiți la Primărie. Vorbe grele se aruncă de o parte și de alta că doar românii sunt generoși.

 

Astăzi însă campania s-a așezat sub balconul meu cu deschidere în centrul orașului. Candidatul PNLGheorghe Tătaru, a pregătit o surpriză populară concetățenilor săi în persoana Claudiei Martinică care ne-a încântat urechile. A urmat bineînțeles un discurs electoral format din aceleași trei părți clasice deja:

1. Lauda de sine nu miroase a bine decât atunci când încerci să te vinzi electoratului aka ce a realizat deja primarul.

 

2. Niciodată nu e vina mea, ci a celorlalți aka ce nu am putut realiza a fost din cauza consilierilor locali de la alte partide care s-au opus proiectelor Primăriei.

 

3. Promisiuni pe care nu le mai crede nimeni.

 

A fost susținut în discursul electoral de astăzi de la crème de la crème a partidului, Cristian Adomniței aka Elicopterul MIRA pentru propria nuntă și Varujan Vosganian. Electoratul nu a fost atât de vocal pe cât s-a dorit, oamenii strigând destul de anemic numele actualului primar.

 

Ca să nu se lase mai prejos, Ion Vătamanu, candidatul pesedist, și-a trimis susținătorii la aproximativ o oră după discursurile peneliste pentru a-i scanda numele în același centru al orașului.

 

De asemenea, tot astăzi o parte din pensionarele orașului, electoratul favorit al socialiștilor, au avut parte de o excursie gratuită oferită de PSD la mânăstirile din Bucovina având drept ghid unul dintre preoții din oraș. De excursie am aflat pur întâmplător când atât mama, cât și mătușa mea au fost invitate telefonic.

 

Cât despre vot, eu am ajuns la aceeași concluzie cu a Cetățeanului Turmentat și anume: ,,Eu cu cine votez?”